Illuminate,Bana Ruhunu Ver-Aimee Agresti || Kitap Yorumu

by 1/06/2015 6 yorum

Onlara inanmak istemiyordum. İnanmak istediğim Lucian'ın benden hoşlandığı ve bunun bir oyun olmadığıydı.Durdu ve bakışlarını bana doğru çevirdi. Çok önemli bir şey söyleyecek gibi doğruldu."Dün gece konuştuklarımızı düşündün mü?" "Fotoğraflar üzerinde çalışıyordum. Sonra da uyuyakalmışım. Çok yorulmuşum.""Düşün Haven! Yapabileceğin çok fazla şey var.""Tam olarak ne istediğinden emin değilim."Eğildi ve kulağıma fısıldadı. Nefesi tüylerimi diken diken ederken yaralarım acıyor, batmaya başlıyordu. 'Ruhun…" dedi. "Bana ruhunu ver lütfen.'






Optimum Kitap etiketiyle çıkan bu kitabı ilk çıktığı günden beri merak ediyordum. Hatta kapağı görücüye çıktığından beri diyebilirim. Kapakta kullanılan ışıltılı görselin harika olduğunu belirtmeliyim! Kitap için Optimum Kitap'a teşekkür etmeliyim öncelikle...
 Ve gelelim kitabımıza aslında melekli şeytanlı kitapları daha önce hiç okumadım. Evet gerçekten de hiç okumadım. O yüzden benim için ilkti ve kitabın aksiyon kısımları çok hoşuma gitti.Baş karakterimiz Haven, okulda fazlasıyla hırslı bir lise öğrencisi. Kitap olaya hızlı bir giriş yapıp, bu okulda ki üç başarılı öğrencinin bir otel de deneyim imkanı kazandıklarını açıklıyor. Kazananlardan biri de Haven! Haven'da bu duruma şaşırıyor ve geleceği için, hayal ettiği üniversite için iyi bir fırsat olduğunu düşünerek kabul ediyor. Ancak tabii ki de hiçbir şey tahmin ettikleri gibi değil. 
Otelin kötü bir namı var. Yani eskiden bazı suçların işlendiği, kötü olayların yaşandığı bir otel. Ve otel sahibesi de bu kötü namı, oteli yenileyerek, lüks hale getirerek kullanmak istiyor. Yani otelin cazibesi kötü namından kaynaklı.
Bizim üç kafadarsa otel açılışı yapılmadan önce burada çalışmaya başlıyorlar. Verilen işleri layıkıyla yerine getirip, sözde kendilerine buradan ayrılırken iyi bir referans elde etmeye çalışıyorlar. Haven'sa yıllardır resim çekmeyi çok seven ve başka insanların bol bol resmini çrkmiş, bu konuda deneyimli birisi. Tabii ilk görevini de otel sahibesinden alıyor. Otelin her çalışanının, kendilerine ekip diyorlar, fotoğrafı çekilecek. Şimdi bu konuyla ilgili çok spoiler vermek istemesemde kitabın sonlarında bu fotoğraflar çok işlevsel hale geliyor, belirtmeliyim!
Otelin en alt katında bu üç stajere iki oda verilmiş. Biri erkekler biri kızlar için. Haven yalnız kalıyor. Eline geçen boş bir defterin üzerinde kendi ismi yazıyor ve bunun özellikle bir oyun olup olmadığını merak ederken, defterin içinde gün geçtkçe yazılar belirmeye başlıyor. Bu yazılar Haven'in dikkatli olması ve kendi koruması için gerekenlerle dolu. Ancak Haven ilk başta inanmıyor ve başına kötü bir olay geliyor. Hal böyle olunca defter de gün geçtikçe artan yazıları teker teker uygulamaya başlıyor. Bu arada bizlerde otelin işleyişini, ekip elemanlarını baya baya detaylıca öğreniyoruz Haven'la birlikte. 
Tabii işin içinde bir de aşk üçgeni var ki sormayın gitsin. Aslında öyle çok spesifik bir etken değil. Ancak Haven daha önceden böylesine göz önünde olmaya alışkın olmadığı için tuhaf karşılıyor. Ve Lance'yle Lucian arasında kalıyor. Lucian ekipten birisi. Ekip'in ne olduğunu da kitaptan öğrenmeniz taraftarıyım. Lance'yse onunla birlikte staj imkanı kazanmışlardan birisi. 
Aslında en başından beri ekiptekilerin konuşmalarından, tavırlarından işin içinde bir bit yeniği var diyorsunuz ama adı konulmuyor bir türlü. 300. sayfalardan sonra ancak anlayabiliyorsunuz o da defterin Haven'i yönlendirmeleri sayesinde. 
Haven'ın vücudunda üç adet yara izi var. İkisi sırtında birisi kalbinde. Sanki düşmüş bir melek gibi. Ve bunları sürekli saklamaya  çalışıyor. Ama defter sürekli ona kanatlı olan diye hitap ediyor ve bu ilk başta saçma geliyor. Tabii sonradan anlamlandırıyorsunuz olanları. 
Haven'ın karakteri çok güçlü ve aslında ekibin de aradığı böyle birisi. Kendilerini güçlendirecek bir lidere ihtiyaçları var. 
Daha fazla anlatmayı çok isterdim ama ne dersen spoiler olacakmış  gibi hissediyorum. Bu yüzden kitabı okursanız daha iyi olur diye düşünüyorum.
Seri toplam üç kitaptan oluşuyor. Zaten bu olanların üstüne yazılacak çok şey var bencede. Üçüncüsü henüz çıkmamış. 

6 yorum:

  1. Sen ne ara okudun bunu da yorum yayınlıyorsun? Hiçliğin Kıyısında ne oldu :s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bunları önceden okumuştum, yorumunu yeni girdim. Hiçliğin kıyısının yorumuda yakında inş :D

      Sil
  2. Hemmmmmmm :D benimde aldığım ama okumayı bekleyen kitabım bu... sanırım kısa zamanda okusam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı şeytanla eş zamanlı çıktılar ya konusu cok benzer geldi bana. Ablam sen bir oku da kıyasla, merak ediyorum.

      Sil
  3. Ben kitabı okuyorum da Dante nin kız mı erkek mi olduğunu çözemedim ???

    YanıtlaSil
  4. Ben kitabı okuyorum da Dante nin kız mı erkek mi olduğunu çözemedim ???

    YanıtlaSil