BKBT #4 || Günebakan-Elif Güçlüten || Kitap Yorumu

by 10/26/2014 0 yorum

“Yatağımın karşı duvarında asılı duran, Füruzan’ın resmettiği tabloya takıldı gözüm.Güneşe doğru yürüyen erkek silueti ve arkasında bıraktığı karanlık… Kansere karşı verdiğim savaşı kazanmamı betimlemişti. Güneş yeniden doğuşumdu. Güneşim annemdi. Günebakanın güneşe olan tutkusu gibi başımı kaldırmış anneme bakıyordum. Keşke bana bu tabloyu ilk gösterdiği o ana geri dönebilsek ve hep o anı yaşayabilseydik.”Herkeste olmayan öyle çok şeye sahipti ki… Parası, karizması, iyi bir işi, tek gecelik ilişkileri… Özenilecek bir hayata sahipti Behiç Buğra Ferruhoğlu. Bir de kansere… Herkeste olmayan cinsten… Artık her şey geride kalmıştı. Tek göğsüne sığdırdığı büyük aşkı Füruzan için yaşamalıydı… Gelirinin bir kısmı göğüs kanserine dikkat çekmek üzere Meme Sağlığı Derneği MEMEDER’e bağışlanacak Günebakan’ı okurken aşkı hissedeceksiniz.

Bir kaç gün önce videosunu paylaştığım ve yorumumu sonraya bıraktığım tur kitabımızdan herkese merhaba. Biraz gecikmiş olan yorumumla karşınızdayım. Turun son gününde sanırım yaptığımız en keyifli kitap turlarından biri olduğunu söyleyerek başlamak istiyorum. Kitabın hikayesine değineceğim ama sıcakkanlı yazarımızın bize gösterdiği ilgiden o kadar memnun kaldık ki anlatamam =) İlk defa kast belirlediğimiz bu tur için kitabı özellikle tur arkadaşlarımın acayip beğendiğini söylemeden geçemeyeceğim. 

Fark ettim ki yıllardır kitaplarda yaşanan acıklı olaylara ağlamıyorum, ağlayamıyorum. Bu sefer de ağlayamadım. Ama bu tarz olaylara birazcık duyarlıysanız gözyaşlarınızın sel olacağı garantisini verebilirim. Nedendir bilinmez ben bu konularda biraz odunum! 

Meme kanserinin sadece kadınlarda olduğunu zanneden ben bu kitabı ağzım açıkta okudum. Behiç Buğra ,bizim yakışıklı, mimar, kadınların sevgilisi, karakterimiz meme kanserine yakalandıktan sonra yaşananlar gerçekten kitabı okutturuyor. 

Her ne kadar Füruzan'a daha fazla yer verilmesini düşünsem de karakterlerin uyumu çok hoşuma gitti. Sende Önce Ben kitabı deli gibi abartılmış hani "otobüste falan okumayın kesinlikle" denmişti! Belki hatırlarsınız. İşte ben bu kitap için söylüyorum bu lafları. (Ki Senden Önce Ben'i inatla otobüste okumuştum.)
Aynı Yıldızın Altında'yı okuyanlar bir de bu kitabı görsünler. Yabancıların ağzından okumak kolay. Bir de Türklerde nasıl oluyor ona bakın!

Video'yu hala izlemeyen varsa -valla çok ayıp!- şuraya onu da ekleyeyim.


0 yorum:

Yorum Gönder