Cumartesi İlk 10: 2014'te Okuduğum En İyi Kitaplar

by 12/30/2014 0 yorum
Optik'in Kitap Blog'u harika bir etkinlik başlatmış ve ben de 2014'ün kendimce en iyilerini seçmek niyetindeyim. O yüzden bu yazıyı kesinlikle eklemeliyim diye düşündüm. Blog dünyasına yeni katılanlardan olduğumu düşünerek tam bir yılın özeti değilde 6 ayın özeti olacak gibi duruyor. Goodreads'i de o zamanlar açmıştım çünkü. Her neyse işte benim ilk 10'um.

10.The 100

Dizisini izlemediğim için çok etkilendiğim bir kitap oldu. Herkes çok beğenmedi ama benim listemde yerini aldı. 








9.Böğürtlen Kışı

Tüm yayınevleri ortak bir liste çıkartsalar şu kitaptan şu kadar sattık diye. Eminim birinciliği bu kitap alırdı. Kitap okumayanlar, arada okuyanlar, bizim gibi kurdu olanlar... Allahım! Herkes okudu ya! Eh yorumu da burada! 6 yıldır ağlamadığım gerçeğiyle birlikte gözlerimi doldurması bile bu listeye girmesi için yeter bence...




8.Kocan Kadar Konuş

Ağlatan kadar güldüren, kahkaha attıran kitaplarda çok önemlidir. Gecenin bir yarısı güleceğim diye annemi uyandırdığımı bilirim ben bu kitapta. Dan diye bitmişti! İkinci kitapta geliyormuş yakında. Yorumunu yazmamıştım. Çünkü herkes yeterince çok konuşmuştu bu kitap hakkında. 




7.Bir İKEA Dolabında 
Mahsur Kalan Hint Fakiri'nin
 Olağan Üstü Yolculuğu

İsmi bile ne kadar uzun değil mi? Kitapevi'ne sorduğumda kadın nefret etmişti resmen benden. Can Yayınları'ndan çıkan bu kitap için bir okuma etkinliği yapmıştık. Yolculuk hikayeleri ilginçtir ama bir Hint Fakiri'yseniz konu biraz daha ilginçtir. 




6.Fırtına

Zaman yolculukları her zaman beni canevimden vurur. Yok yani sevmeme gibi bir lüksüm yok bence. O kadar da güzel kitaptı şimdi ne diyeyim ki! Yorumu burada!






5.Efsane

Uwww ne büyük olay olmuştu bu kitabın çıkması! Ükg tur yapmıştı. Baya baya güzeldi. Ve bu kitabın bende özel bir yeri var. Pilli Kütüphane'de yorumladığım ilk kitap. Bu yüzden tam ortada çok da güzel oldu bence. Yorumu burada!





4.1Q84

Aslında bu kitabın değerini yeni yeni anlıyorum. Okuyalı aylar geçti ve ilk bitirdiğimde çok arada kalmıştım. Ama o betimlemelerin kıymetini şimdi anlıyorum. Yorumu burada!






3.Hayvan Çiftliği

Blog'da yazmadan önce okuduğum ve yorumunu yapamayacağım kadar ağır bir o kadar güzel bir kitap! İlk yorumum bunun olsun istemiştim. Ancak o kadar yoğun ve derin bir anlatımı var ki, ne desem hafif kalıyordu. 6 ayda üç kez daha okudum ben bu kitabı. Ancak yine de yorum giremedim. Yine okurum fırsat bulsam, muhtemelen yine yorum giremem. Neyse bu da 3. sırayı aldı. Aslında 1. olacak kadar değerli benim için. Ancak bir klasiktensen güncel bir kitabı başa koymayı tercih ettim.





2-The Selection Serisi

Bu seriyi ayıramıyorum ben şunu sevdim diye. Hepsi birbirinden güzeldi. Gerçekten çok nadir beğenen biri olarak distopyanın aşığı oldum. Yeni kitabını da dört gözle bekliyorum. Yorumları, burada, burada ve burada!







1.Locke Lamora'nın Yalanları

Locke Lamora hala hala hala aklımdan çıkmıyor. Sürekli Locke Lamora'nın evreninde yaşıyorum. Henüz kurtulamadım. Zaten kurtulmakta istemiyorum. Ya bir kitap istisnasızca güzel olabilir mi aceba? Öylesine bir kitap ki tekrar tekrar anlatıp kafa şişirmek istemiyorum. 
Çok ciddiyim okuyun. Kitabı beğenmeyen bir kişinin olacağına inanmıyorum. Zaten ben demiyorum. Patrick Rothfuss ve George R.R. Martin diyor! Lütfen!  









0 yorum:

Yorum Gönder